Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

GODZINY PRACY SPECJALISTÓW

W ZESPOLE SZKÓŁ IM. GEN. FRANCISZKA KLEEBERGA W WOLI GUŁOWSKIEJ

W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Pedagog szkolny/Pedagog specjalny:

Poniedziałek: godz. 10:45 – 12:30,

Wtorek: godz. 8:00 – 12:30, 13:35 – 15:10

Środa: godz. 8:00 – 12:30

Czwartek: 8:00 – 12.30, 14:25 – 15:10

Piątek:

1 piątek miesiąca: 11:45 -15:10

2, 3, 4 piątek miesiąca: 8:00 – 11.30

Godzina dostępności – poniedziałek 10:00 – 10:30, 12:30 – 13:00

 

Psycholog:

Poniedziałek : godz.8:00 – 13:00, 14:05 – 15:10

Środa: 10.45 – 13:30, 14:30-15:10

Piątek: godz. 11:45 – 15:10

Godzina dostępności – środa 14:00 – 14:30, piątek 14:00 – 14:30

 

Szkoła zatrudnia również innych specjalistów:

logopedę – zajęcia logopedyczne

oligofrenopedagoga – zajęcia rewalidacyjne z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie,

terapeutę pedagogicznego –  zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapia integracji sensorycznej

specjalistę w zakresie pedagogiki terapeutycznej (leczniczej) – zajęcia rewalidacyjne  z uczniami niepełnosprawnymi ruchowo

specjalistów w zakresie pracy z uczniami autystycznymi – zajęcia rewalidacyjne.

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana w formie:

1)   systemowych działań mających na celu rozpoznanie zainteresowań uczniów, w tym uczniów wybitnie zdolnych  oraz zaplanowanie wsparcia mającego na celu rozwijanie ich zainteresowań i uzdolnień;

2)   działań pedagogicznych mających na celu rozpoznanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów oraz planowanie sposobów ich zaspokojenia;

3)   zindywidualizowanej pracy z uczniem na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach edukacyjnych;

4)   zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;

5)   zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych;

6)   zajęć socjoterapeutycznych;

7)   porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli;

8)   zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;

9)   porad dla uczniów;

10)    klas terapeutycznych;

11)    działań na rzecz zorganizowania pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:

1) ucznia;

2) rodziców ucznia;

3) dyrektora szkoły;

4) nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;

5) pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania lub higienistki szkolnej;

6) poradni;

7) asystenta edukacji romskiej;

8) pomocy nauczyciela;

9) pracownika socjalnego;

10) asystenta rodziny;

11) kuratora sądowego.

Potrzebę objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną można zgłaszać u wychowawcy klasy, sekretariacie szkoły, lub  u dyrektora szkoły.

Skip to content